Ziek en beter melden

Ben je ziek en kun je niet naar school komen? Dan moet je ouder/verzorger dat vóór 8.15 uur laten weten aan de locatie waar jij staat ingeschreven. Voor leerlingen in de examenklassen geldt het examenreglement. Dit betekent dat je ouder/verzorger je afmelden vóór aanvang van de toets.

Ouders/verzorgers kunnen via het ouderportaal onder de knop Algemeen/absentie melden hun kind ziek- en betermelden. Let op! Kies de juiste locatie. (Ouders/verzorgers van) leerlingen van 18 jaar en ouder doen de ziekmelding telefonisch.

Als je  langere tijd niet naar school kunt komen, kijken we samen met jou en je ouder(s)/verzorger(s) hoe je toch onderwijs kunt volgen. Een consulent ‘onderwijsondersteuning zieke leerlingen’ van de onderwijsbegeleidingsdienst kan hierbij helpen.

Geoorloofd verzuim melden 
Moet je een dag of een gedeelte daarvan verzuimen? Bijvoorbeeld voor een dokters- of tandartsbezoek. Dan moet je een geel verlofbriefje meenemen van school. Je ouder(s)/verzorger(s) vullen dit briefje in en ondertekenen het. Jij levert het weer in bij de leerlingcoördinator. Ieder uur geven de docenten door welke leerlingen afwezig zijn. Als je zonder bericht afwezig bent, nemen we direct contact op met je ouder(s)/verzorger(s).

Je ouder(s)/verzorger(s) mag/mogen je via het ouderportaal onder de knop Algemeen (klap het menu 2x open/absentie melden) afwezig melden.